On the road with the campervan - Reisverslag uit Sydney, Australië van Floor Keijsper - WaarBenJij.nu On the road with the campervan - Reisverslag uit Sydney, Australië van Floor Keijsper - WaarBenJij.nu

On the road with the campervan

Door: Floor

Blijf op de hoogte en volg Floor

30 December 2013 | Australië, Sydney

Het heeft weer eventjes geduurd tot het volgende berichtje, maar ik heb dan ook zeker niet stil gezeten!
Na de kennismaking in de eerste week zijn we met 7 man verder gegaan met 2 campers. Daar gaan we dan het begin van onze reis in Australië, naar the great ocean road, Melbourne en al het moois daartussen.

Het begon gelijk erg spannend met het links rijden, knipperlicht omgedraaid met ruitenwissers en elkaar binnen 1km alweer kwijt zijn.. Gelukkig hebben ze hier ook een Ikea die niet te missen is dus daar maar opnieuw beginnen en sindsdien niet meer fout gegaan.
Eerste dag laat vertrokken dus ver rijden we niet voordat het donker wordt, we besluiten dus langs de weg te gaan slapen. Langs de weg zie je de borden 'stop, revive, survive' staan en daar mag je dus gewoon overnachten. Vaak zijn er ook speciale plekken voor truckers en daar konden we zelfs heerlijk douchen en op wifi, wat een luxe! Erg spannend is dat wel zo langs de snelweg, pikkedonker en een enge wc aangezien het soms al donker was en we geen idee hadden wat voor beesten er konden zijn..
Volgende dagen veel gereden want we besloten om eerst naar Grampians National Park (einde great ocean road) te rijden zodat we dan steeds langzaam weer in de buurt van Sydney zouden komen. Aangekomen in dit park zien we gelijk een grote groep kangaroos op een veld, allemaal ondersteboven en foto's maken. Nog geen 5 minuten later springen ze langs de zijkanten van de weg en staan ze gewoon bij ons op de camping! Dit was echt heel gaaf, maar wederom snachts ook weer spannend. Tanja en ik samen naar de wc, want alleen durfden we niet, zaklamp mee en je hoort van alles. Bang voor spinnen, slangen, maar ook kangaroos die uit het niets voorbij springen. Maikel stelt ons de volgende dag gerust dat de kans groter is dat we onder een boom komen dan dat we op een slang gaan staan, thanks! Hij heeft erg veel verstand van dieren en kan ons veel vertellen, zo hebben we er zeldzame helmpapegaaien gezien die erg veel geld waard zijn. Volgende dag rondgelopen in het park, wat echt ontzettend mooi was. Met name de waterval vond ik erg mooi, wat een prachtig plaatje en dan met het zonnetje erbij.
Prachtig park, maar dan wordt het tijd om naar de beroemde weg te rijden en beginnen de echte oohs en aahs. Het uitzicht is net zoals het beeld dat je ervan kent, geweldig om hier te mogen rijden. We stoppen bij de nodige stops voor foto's, zoals de twelve apostles. Maar ook bij Apollo Bay en Lorne, twee heerlijke badplaatsen waar ik best langer had kunnen doorbrengen. Ook krijgen we nog een tip om een stukje terug te rijden naar de vuurtoren omdat daar allemaal koala's worden gespot, dus dat laten we ons niet 2x vertellen en hup weer in de camper. Het duurt niet lang of we zien ze in de bomen hangen, zelfs met een baby en met ogen open wat best knap is aangezien ze wel 22uur slapen!
En dan is het alweer tijd voor Melbourne, waar ik erg naar uitkeek. We sliepen op de meest luxe camping die een backpacker zich kan voorstellen met zwembad en al. De volgende dag zijn we erg lang in Melbourne geweest. Ik ben toen samen met Tanja en Tim naar de queen Victoria market geweest van meer dan 600 kraampjes binnen en buiten. Daarna belandde we in een winkelcentrum om wat te eten. Het idee van restaurantjes kennen ze hier toch heel anders dan in Nederland, je kunt hier niet echt lekker op een terras zitten. En veel van het eten bevind zich in foodcourts, een grote balzaal met allemaal eettentjes en dan kun je in het midden net als in de kantine je eten opeten met de tl lichten erbij, klinkt gezellig hè?! Daarna zijn Tanja en ik natuurlijk nog even de winkels gaan bekijken. We hadden om 7 uur in Luna Park afgesproken om samen wat te eten bij Lentil as anything. Hier zijn een paar gerechten en je kunt zelf de waarde bepalen, een erg leuk en bizar initiatief. We besloten om die kant op te lopen zodat we nog wat van de stad zouden meekrijgen en dat hebben we geweten, we hebben bijna 3 uur gelopen! Dus na het eten waren we echt bekaf van de hele dag in de stad en zijn we lekker naar huis gegaan. Volgende ochtend dus even rustig aan gedaan en heerlijke me kleding weer gewassen! Mazarin de middag toch nog even Melbourne in om de bekende streetart te bekijken. We kwamen uit in een grote winkelstraat en werden getrokken door een lokaal bandje, 2 broers met allemaal instrumenten en onwijs veel energie! De Pierce brothers, super gaaf dus maar even een cd gekocht van ze die we al veel hebben gedraaid in de camper. In de avond zijn we dus heel gezellig uit eten geweest bij zo'n foodcourt, wel handig dat iedereen zelf zijn eten kan kiezen, en daarna zijn we naar het een na grootste casino van de wereld geweest! Super vet! Toen we thuiskwamen was er nog een leuke verrassing, er waren nog 4 mensen van de groepsreis richting Melbourne en die kwamen dus nog even gezellig naar ons toe. We zijn samen met hen naar Philip Island gegaan en hebben gezellig gebarbecued. En dan is het weer tijd voor afscheid, aangezien wij weer terug naar Sydney gaan voor de feestdagen. Ook daar heb ik wel weer zin in want je bent best met een grote groep en je bent iedere dag wel in de weer of met de auto weg. Rust is dan ook wel weer even fijn, lekker maar het strand en de nodige dingen regelen voor werk enzo.

De eerste nacht terug in Sydney hebben Tanja en ik bij Rianne geslapen, wij hadden ons hostel vanaf de volgende dag geboekt en moesten dus nog een nacht overbruggen. Via via kon zij in een appartementje op Bondi beach, erg gaaf om dat eens van binnen te zien. We hebben hier dan ook heerlijk geslapen! En dan zijn onze 10 dagen Manly weer aangebroken. Kerstavond zijn we lekker uit eten geweest en zijn we in de avond met iedereen van het hostel uitgeweest bij de Sharkbar. Kerstdag regende het helaas dus toen hebben we heerlijk geluierd, met de meiden Bridget Jones gekeken in ons huispak. Niet echt een kerstgevoel gehad, ondanks de regen, misschien ook omdat ze hier maar 1 dag hebben. Ondertussen zijn Tanja en ik veel in Sydney aan het doen wat we nog wilden en waar we de eerste week niet aan toe kwamen. Zo zijn we gisteren naar de grootste Imax bioscoop geweest voor the hobbit 2. Echt super gaaf, je zit nog net niet in het beeld! En we hebben nu eindelijk kaartjes voor NYE! Super veel zin in, vuurwerk kijken vanaf het balkon van dat hotel en allerlei dj's op 3 verschillende verdiepingen die ons gaan voorzien van knallende muziek tot 4uur in de ochtend, dus dat moet vast goed komen!

En dan werken, althans dat hopen we. We zijn in afwachting van een paardenfarm met een camping en allerlei activiteiten voor kinderen, dus dat zou helemaal te gek zijn.

Ik hoop dat jullie allemaal fijne kerstdagen hebben gehad en wens jullie alvast een super fijn uiteinde!!

Veel liefs vanuit het zonnige Manly
XXX

• 30 December 2013 - 22:40

Mieke:

Wow floor! Dit klinkt allemaal zo gaaf, héél véél plezier meis en ik hoop dat die paardenfarm doorgaat want dat zou geweldig zijn. Have fun and enjoy. Liefsx

• 31 December 2013 - 00:57

Ems:

Liefje zo jaloers! Geniet en zeker vanavond!!
    Love youxxxx

• 31 December 2013 - 00:57

Ems:

Liefje zo jaloers! Geniet en zeker vanavond!!
    Love youxxxx

• 31 December 2013 - 07:44

Rozemarijn:

Wat onwijs gaaf allemaal Floor! Heel veel plezier vanavond! Voor jou is het over een paar uurtjes al zover.

Xxx Roos

• 31 December 2013 - 09:02

Laura:

Mooi verhaal. Je maakt echt onvergetelijke dingen mee en wat klinkt dat heerlijk om te horen. Alvast een super 2014, maar dat moet lukken. Hopelijk snel met goed nieuws over dat werk. Geniet en veel liefs, laura

• 31 December 2013 - 13:16

RENEE:

Wouw lief wat een super mooie dingen kom je tegen!! En dan ga je Misschien ook nog op een paardenfarm werken, hoe leuk is dat! Je weet dat ik daar heel jaloers op ga worden.
    Heel veel plezier meid!! En voor nu wens ik je alvast een niet te vergeten oud en nieuw. Dat 2014 nog heel veel geweldige dingen mag brengen.
    Dikke kus

• 01 Januari 2014 - 19:31

Kim:

Hey Floor,
    Een gelukkig nieuwjaar!
    Klinkt echt allemaal super gaaf wat je allemaal al hebt gedaan!
    Hopelijk gaat het lukken met die baan!
    Xxx

• 04 Januari 2014 - 20:34

Mariska:

Hee backpacker!
    Zit met erg veel plezier je verhalen te lezen en word nu ook wel een beetje ongeduldig naar je volgende bericht :D
    Maar ik wacht rustig af...
    Klinkt allemaal erg leuk en ook leuk om te lezen wat je van dag tot dag aan het doen bent.
    Als je terug bent moeten we maar een Australisch avondje plannen waar de bbque ook bijhoort denk ik:) kunnen we mooi al je foto's bekijken en kan je ons weer lekker jaloers maken. Heel veel plezier en geniet!!!

Liefs dave en maris

• 10 Januari 2014 - 09:52

Erna:

Hallootjes,

Ik heb het idee dat je het erg naar je zin hebt. Geniet er maar lekker van. Ik hoop dat die baan wat gaat worden zou wel erg cool zijn.....

Dikke knuffel Erna