Nieuw Zeeland - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Floor Keijsper - WaarBenJij.nu Nieuw Zeeland - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Floor Keijsper - WaarBenJij.nu

Nieuw Zeeland

Door: Floor Keijsper

Blijf op de hoogte en volg Floor

31 Maart 2014 | Nieuw Zeeland, Auckland


Hello mates!

Waar te beginnen, 5 weken Nieuw Zeeland zet je niet zo makkelijk op papier. En ik wil jullie niet vervelen met een ellenlang verhaal dus ik zal het 'hopelijk' beknopt houden.

Bij aankomst in Auckland stond Allison al op ons te wachten, wat een leuke en lieve vrouw! Ze neemt ons mee naar Chrissie, waar we slapen, omdat haar eigen huis in verbouwing is. Prachtig uitzicht op zee, hier zou ik toch best kunnen wonen. Er stond een heerlijke maaltijd voor ons klaar en ook Simon, een goede vriend, eet gezellig mee. We kletsen over onze trip die we gaan maken en langs welke plaatsen we absoluut moeten rijden en het Engels gaat ons steeds beter af. Ook worden alle kennissen even tevoorschijn gehaald waar we mogelijk iets aan hebben, wat een gastvrijheid! We slapen fantastisch want zo'n lekker bed hebben we in geen tijden gehad. De volgende ochtend brengt Simon ons heel pittig weer naar het vliegveld, want we gaan gelijk door maar Queenstown, maar gelukkig zien we deze lieve mensen nog voordat we weer naar Australië gaan, ik kijk daar nu alweer naar uit.

De eerste dagen in Queenstown zijn behoorlijk fris. Ook al is er zon, het is geen 40 graden! Snachts kan het zelfs beneden de 10 zijn, dus je begrijpt hoe bepakt we waren. Dat beloofd wat voor de camper! De eerste dag hebben we het centrum verkend, lekker koffie drinken aan de haven en daarna het water op om de prachtige huizen en het uitzicht te zien. Vervolgens hebben we nog heerlijk in het park gezeten, gelezen en genoten van het zonnetje. En eindelijk weer een leuke stad dus vanavond gezellig uit eten en een borrel doen! Prompt komen we Merijn, van de groepsreis, tegen in de kroeg en het is leuk om weer even bij te kletsen. De dag erna maken we ons op voor een wandelroute door de bergen, van ongeveer 2,5 uur. We zijn nog niet begonnen aan de route of zijn al buiten adem vanwege de stijle wegen ernaartoe! Maar het geeft ons wel een mooi uitzicht over Queenstown, later in het centrum lopen we tegen Jens van de groepsreis aan, hoe toevallig! Vanavond ook nog afgesproken met onze Campermate Tim, dus weer genoeg bekenden om ons heen. En dan is het alweer vrijdag en staat de campervan voor de deur, voor 4 weken lang hebben we een klein, maar prima campertje om zoveel mogelijk te zien.

Onze reis gaat naar Invercargill, Dunedin, Te Anau, Milford Sound, Cromwell, Wanaka, Franz' Josef, Greymouth, Punakaiki, Tauranga Bay, via Arthurs pass naar Christchurch, Waikari, Kaikoura Hanmar Springs, Picton, Nelson, Ngarua caves, Motueka en Abel Tasman op het Noordereiland.
Wellington, Lake Taupo, Rotorua, Hamilton, Bay of Plenty, Whangerei, cape Reigna, Kaitaia en Auckland op het Noordereiland.

Nu begrijp je wel waarom het aardig wat is om te vertellen, na een trip van bijna 6000km en dat ik het dus nog aardig druk heb gehad ;). Dat is ook de reden dat we iedere avond op tijd in bed lagen, al die indrukken op een dag. We keken dan uit naar een lekker kopje koffie, stukje chocolade en een boek, ons eigen avondritueel. Maar ik zal jullie mijn hoogtepunten, in een top 3, proberen te delen.

Moeilijk om een top 3 te maken, maar ik denk dat Abel Tasman toch op nummer 1 staat. Een prachtig mooi gebied, heldere lucht en blauwgroen water. De dag ervoor was cycloon Lucy op bezoek geweest, maar daar was niks van te merken. We hadden nog niet zulk mooi weer gehad en gelukkig ging het kajakken door want dat hadden we de dag ervoor toch niet gedacht. We hebben een leuk klein groepje, onze guide maakt een koffie op een klein privé strandje en we spotten zeehonden van erg dichtbij! Daarna nog 12km gewandeld door het natuurpark terug naar de auto, en ja dat was best een beetje afzien. Maar alles dus zeer de moeite waard!

Op nummer 2 zet ik Milfornd Sound, en dan eigenlijk de weg ernaartoe want dat was echt spectaculair. We hebben zo'n beetje alle weertypes gehad in een rit van 3,5 uur. Overal waar we konden stoppen zijn we ook gestopt en het was iedere keer zo anders. Het is een slingerweg tussen de mooie bergen in, prachtige watervallen, een superkleine tunnel door de inmens grote berg, soort tropisch oerwouden ertussen geschuild en dan kom je nog eens bij het prachtige meer, de sound zelf. En dan ben ik vast nog wat highlights vergeten. Foto's zeggen meer dan 1000 woorden en dat is hier zeker van toepassing dus ik stel voor dat je die vooral bekijkt.

Op nummer 3 zet ik Auckland, ik ben gek op deze stad! We hebben door heel wat steden en dorpen gereden, maar ik was blij om weer even in de stad te zijn. Soms kwam je in een dorpje waar het hotel tevens een winkel, een restaurant en een pub is. Weliswaar naast een kerk want die hebben ze hier in overvloed, maar ik kan me zo'n klein leventje echt niet voorstellen. En natuurlijk heb ik kennis mogen maken op een luxe manier voor een backpacker waardoor mijn verblijf hier super was. Chrissies huis is groot, met uitzicht op zee en het strand en restaurants op loopafstand. Er zijn meerdere heuvels en parken waar we op zijn geweest, die je een waanzinnig uitzicht geven over de stad, een van de heuvels was een vulkaan. We zijn lekker gaan lunchen en hebben speciale vogels (gannets) gezien. En in de avond gezellig met vrienden gegeten en spelletjes gedaan. Uiteraard hebben wij ook een avond hutspot met gehaktballen gemaakt en dat vonden ze heerlijk! Even weer het 'normale' leventje. Ik kan deze mensen niet genoeg bedanken en niets is ze te gek en dat terwijl ik ze helemaal niet kon. Dus de gastvrijheid van de kiwi's is meer dan top!
(P.s de echte kiwi, de vogel die hier zo bekend is, heb ik helaas niet gespot. Die lopen eigenlijk helemaal niet in het wild..).

Natuurlijk is dit niet alles wat ik heb gezien en ervaren. Soms was de weg ergens naartoe juist erg bijzonder, zoals de Alpine pacific triangle. Een weg tussen de bergen, wat onze camper niet altijd even fijn vind, met mooie uitzichten. Bijna niemand te zien hier, alsof je alleen op de wereld bent. Soms een auto en een paar fietsers (respect!) en een paar schapen die de weg oversteken. En dan in the middle of nowhere stuurt de Gps je een aparte weg in, met een grote plas water waar zelfs een 4WD moeite mee heeft! Dus die bergpas duurt nog even langer, maar gelachen hebben we zeker! Muziekje op, zonnetje die schijnt en alle tijd van de wereld, wie kan ons wat! Alhoewel ons oude campertje ons wel 2x in de steek heeft gelaten, maar ach dat is bijzaak. En de westkust van het Zuidereiland dat wel wat weg heeft van de great ocean road, met de pancake rocks waar het water tussendoor spat. En zie je daar gaan we al, veel te veel om op te noemen!

Helaas zit het avontuur er alweer op, het is best snel gegaan, maar 4 weken met de camper is ook wel genoeg. Ik had behoefte aan een normaal bed en weer wat structuur. En ik zal de zandvliegen van het Zuidereiland zeker niet missen, met een beetje geluk blijf ik er voor altijd aan herinnert.. Dus nu op naar de paarden in Goulburn voor een nieuw verhaal.

Veel liefs,
Xxx

  • 31 Maart 2014 - 09:49

    Sylvia Koning:

    Wow Floor wat een belevenissen! Dat wordt straks erg afkicken wanneer je weer in Alkmaar bent!!! Geniet er nog maar van. Ik kijk alweer uit naar je volgende verhaal. Groetjes en liefs Sylvia

  • 31 Maart 2014 - 10:49

    Mariska:

    Super leuk om weer een verhaal van je te mogen lezen floor.
    Kijk er steeds weer naar uit:D
    Maar ik kijk natuurlijk nog meer uit naar jou terugkomst!! Maar niet voordat jij je volledige reis heb afgemaakt en tevreden en voldaan het vliegtuig in kan stappen terug naar het ""gewone" leventje.
    Maar wat een top reis en mooie verhalen!
    Bedankt dat we weer even mochten proeven van je leven daar!

    Liefs Maris

  • 31 Maart 2014 - 11:30

    Erna:

    Geweldig hoor!!!! Stiekem wel een beetje jaloers New Zeeland is mijn favorite land maar het zal er niet meer van komen denk ik voor mij. Geniet nog maar lekker voor je het weet zit je weer in Nederland!!!! Saai!!!!!

    Dikke kus Erna

  • 31 Maart 2014 - 11:40

    Laura:

    Vind ik leuk! Wat een onvergetelijke avonturen beleef jij daar!
    Laat me even weten of je op de paarden farm goede wifi hebt om te skypen.
    Nog even en we zitten, jawel, met een wijntje op het terras!

    Veel liefs x Lau

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Auckland

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

30 Mei 2014

Perth and the great Eastcoast

01 Mei 2014

Living the farmerslife at Goulburn

31 Maart 2014

Nieuw Zeeland

17 Februari 2014

Last days in Dubbo

17 Januari 2014

Working at the cornfields
Floor

Actief sinds 07 Dec. 2013
Verslag gelezen: 336
Totaal aantal bezoekers 8125

Voorgaande reizen:

07 December 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: